Fjällräven

Fjällräven

Contact Fjällräven:

Over Fjällräven

Al sinds de oprichting van Fjällräven is het onze drijfveer om producten te ontwikkelen die het voor de mens makkelijker maken om van de natuur te genieten.

Åke Nordin was pas veertien jaar oud toen hij het rugzakframe bedacht dat de basis zou vormen voor het bedrijf Fjällräven. Åke was padvinder en vond het heerlijk om buiten te zijn. Hij was echter niet tevreden met de rugzakken van die tijd die als oncomfortabele zakken tegen je onderrug aanhingen. In een tijdschrift had hij gelezen dat het gewicht hoog en dicht bij je rug moest liggen om zware lasten te kunnen dragen. En toen hij in de bergen wilde gaan wandelen, timmerde hij een rugzakframe van hout waar hij een draagzak voor naaide. Eenmaal in de bergen wekte zijn rugzak veel nieuwsgierigheid van andere wandelaars op en Åke kreeg meerdere bestellingen.

Het rugzakframe werd het begin van het bedrijf Fjällräven dat Åke Nordin tien jaar later oprichtte in zijn geboorteplaats Örnsköldsvik.

Geliefde klassieker

Er is inmiddels meer dan 50 jaar verstreken sinds Fjällräven aan zijn wandeling begon en Fjällräven-uitrusting wordt gebruikt en gewaardeerd door verschillende generaties outdoormensen over de hele wereld. Veel producten zijn in de loop der tijd min of meer klassiekers geworden, bijvoorbeeld de Greenlandjas uit 1968, de Viddabroek uit 1999, de rugzak Kånken uit 1978 en de Expedition Dun-jas die in 1974 werd ontworpen. Veel producten hebben bovendien eervolle onderscheidingen mogen ontvangen voor functie en milieubewustzijn, zoals de Keb Trousers en de rugzak Kajka, om maar enkele recente voorbeelden te noemen.

Inspiratie uit de natuur

De ontwikkelingen gaan verder en wij, medewerkers van Fjällräven, vinden nog steeds de inspiratie voor nieuwe producten en oplossingen als we zelf in de natuur zijn. En net zoals in 1960, toen het allemaal begon, willen wij graag slijtvaste, tijdloze en functionele outdooruitrusting ontwerpen, verantwoord handelen ten opzichte van mens, dier en natuur en inspireren tot buitenleven en de belangstelling daarvoor in standhouden.

Op de internationale website van Fjällräven www.fjallraven.com kunt u meer lezen over het bedrijf, onze bedrijfsfilosofie, geschiedenis en ons werk voor duurzaamheid. De website is Engelstalig en ook te lezen in het Duits en Zweeds.

U kunt ons werk ook volgen op www.facebook.com/Fjallraven. Via de facebookpagina kunt u ons ook vragen stellen.

Tot ziens in de natuur!

Schrijf een review

één moment...